Gezonde havermout pannenkoekjes

Elke keer zie ik van die lekkere pannenkoeken foto’s op instagram langs komen en ik had al eens een keer getracht ze te maken en die waren zo smerig haha dat ik dacht laat maar! Maar gisteren was het nationale pannenkoekendag en zag je instagram weer exploderen van de gezonde pannenkoeken en dus ging ik zoeken en kwam ik uit bij de website van oh my foodness en wow wat een verrukkelijke smaak. De structuur is goed en de smaak is heerlijk. Kan stiekum niet wachten tot ik ze weer kan maken 🙊 deze pannenkoekjes van ilovehealth heb je ook deze pannenkoekjes.

Dit is het recept van hun havermout pannenkoekjes:

benodigdheden (+- 4 pannenkoeken)

70 gram havermoutvlokken
1 eetlepel honing
1 theelepel bakpoeder
1 ei
250 ml melk
kokosolie om in te bakken (ik heb gewoon olijfolie gebruikt)
1 banaan

optioneel: kaneel en kwark voor bij de pannenkoeken

1. Doe de havermoutvlokken, de honing, het bakpoeder, het ei, de melk en de banaan in een blender en mix gedurende 1 minuut tot een egaal mengsel.

2. Laat het mengsel ongeveer 15 minuten staan zodat de havermoutvlokken kunnen uitzetten.

3. Laat een koekenpan flink heet worden en doe er een scheutje kokosolie in. Doe een schep van het pannenkoekenbeslag in de pan. Het zijn Amerikaanse ‘pancakes’, het moeten dus kleine, dikke pannenkoekjes worden.

4. Bak de pannenkoeken totdat ze goudbruin zijn en het beslag op is.

5. Serveer de pannenkoeken met plakjes banaan, extra honing, eventueel een snuf kaneel en een schepje kwark.

image

Eet smakelijk!!

Plaats een reactie